onsdag 1 oktober 2014

Hämtad och ivägkörd.

Vem blir inte glad av så vackra blommor och en fjärilsballong?


Igår så ljög Dottern vitt och brett för mig. Hon hade sååå mycket läxa så hon behövde stanna hemma och kunde inte åka och rida. VA?
Men det kan jag ju inte protestera mot. Skolan först. Duktig flicka.
Sedan sa hon till mig på sitt vanliga, oh så finkänsliga sätt: 'mamma, du luktar så mycket stall, gå och duscha. NU!'
Och jag vet att lyda en fjortonåring när hon tar till den tonen. Hopp i duschen.

Sedan kom de, på två hjul genom svängen, nerför garagenedfarten. Överraskningskommiteen.
'Bråttom bråttom, på med jeans (jag hade mina mysmysiga fleece byxor på mig), skynda!!!'

Och snabbt som ögat var jag i bilen på väg mot NYC. 
På den vägen fortsatte det. Därför blev det soffhäng idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar