torsdag 16 oktober 2014

En sån där dag.


Hösten. Den bästa årstiden. Så här såg det ut innan jag hoppade in i bilen i eftermiddags och körde hem från stallet.

Det regnade idag och det mest händelserika var nog när jag lyckades tappa skeden full med yoghurt över mina jeans och som sedan landade i stallgången. En del dagar är sådana. 

Jo. Min polare Sunny. Han börjar sin avslappning med raka rör in i 'zonen' bara jag kommer in i boxen nu. Tuggar, suckar, gäspar. Han har ju inte så mycket att sysselsätta sig med under läkningstiden så det behövs inte så mycket för honom.

Jo det förstås. Hoppade med MillaShilling och det bestämdes att jag skulle genast sluta att fega och vara med på våra hemmatävlingar den 1 november. 
Jag blir nervös bara jag tänker på det. Men jag har hört att det är bra att kliva ur 'comfort zone'. 
Okejrå.
Men om jag överdoserar på Valeriana Forte, då skyller jag på Jan.....

Jag har tävlat i ett par gånger. Och överlevde, så jag misstänker att jag lyckas igen.

Kortet är ett par år gammalt, från en Hunter Trial. Då hoppar man en bana på ett enormt fält.
Helt enkelt skitkul. Milla vaknar till liv och går som en kanonkula.
Och varje gång MillaShilling bestämmer sig för att vara med, ja då får man glädjas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar