fredag 17 oktober 2014

Varför jag vill vinna Mega Million lotteriet. Och varför jag inte kommer att göra det.

På bilden ser ni en stor anledning till att jag skulle behöva vinna på Mega Million ikväll. Sist jag kollade så var potten uppe i 180 miljoner dollar. OK, lite går till skatt och väljer du att ta ut allt på en gång så går det bort lite till. Så det kalaset slutar på kanske 100 miljoner?

Lacey. Sju år och så enormt vacker. Dessutom till salu. Dottern får rida henne tills hon är såld eller uthyrd. Och mest troligen inte till oss, för jag har redan förbrukat all tur jag var tilldelad under min tid på jorden. Mer om det längre ner.

 
Och titta! Hon älskar skräpmat. Doritos är smaskens!
"Det", sa Dottern, "är ett tecken!" 
Jag är dock inte riktigt säker på vad.
Fast då kommer jag att tänka på Water Lily.









Water Lily som Dottern tävlade på under en säsong var helt tokig i mat. Kyckling quesadillas och varma ostmackor var favoriterna efter munchkins (små doughnuts bollar). Jag stod och höll henne allra första gången vi var på tävling, medan vi skyndade oss att vänta som vanligt, då kände jag hur hon började dra iväg. Innan vi visste ordet av höll hon på att knycka en bacon+ägg+ost macka ur handen på en man bakom oss.
Så det kanske är ett tecken?





Och hur förbrukar man en hel livslängd med tur då? 
Förra hösten hjälpte jag en kompis att flytta runt några hästar. På väg tillbaka från en urlastning för att hämta den sista, ett ovanligt -när hon vill- besvärligt sto, så känner jag att bromsarna på Tahoen kändes konstiga. Mjuka liksom, inget motstånd. När vi kommit av motorvägen går pedalen i botten och alla bromsar är slut. Så bara. Sakta rullade jag närmare och närmare framförvarande bil och stannade millimetrar ifrån den. 
Alldeles i närheten fanns en bensinmack så när trafikljuset blev grönt så gav jag så lite gas jag kunde och vi rullade in på parkeringen. Höll tummarna våldsamt och hoppades på att stanna innan byggnaden stannade oss.
Det gick också bra. 
Och jag tackade alla goda makter att det här hände när transporten var tom och knasiga stoet inte behövde lastas om på en parkeringsplats vid en trafikerad väg.

Så. Inga Mega Millions för mig. Tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar