lördag 11 oktober 2014

Equissage, dag 1.

Lärdom ger definitivt mersmak. 
Idag har jag avverkat första dagen på en intensiv två-dagars kurs i hästmassage. Den här helgen fungerar mest som en introduktion, eftersom det krävs mer tid för att lära sig anatomin och att gå igenom hela kroppen. Men kursen ger oss tillräckligt för att åtminstone kunna göra en grundgenomgång av hästen.
Men som sagt, nu vill jag lära mig mera. 

Jag absolut älskar att se hästarnas kroppsspråk när man hittar det 'rätta stället'. Jag och Sis jobbade med Rudy som var väldigt upptagen med den sociala aspekten av masserandet, men så träffade en av oss rätt och han blev alldeles stilla, ögonen 'mjuknade' och han suckade. Allt det lyckades han hålla i cirka 10 sekunder innan det var dags att tugga på min tröja igen. 

Problemet är de larviga lagarna här i New York som inte tillåter sådana som mig att praktisera utan att vara utbildad veterinär eller veterinär assistent(?). Samma regler som gäller för akupunktur.
Eftersom jag är så präktig och följer regler så kan jag ju inte jobba med det här i New York. Om jag nu inte törs glida under radarn?

Milla och Harvey kommer iallafall att få nytta av kursen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar