tisdag 21 oktober 2014

Spandex var svaret.

Tre dagar på prednisone och jag kan ha byxor på mig längre än 45 minuter åt gången. Sedan kom jag på att med träningsshorts under tightsen så räcker jag i tre timmar. Men sedan åkte de av. 
Imorgon ska jag våga mig på att rida igen.

Men jag var i stallet iallafall. Mitt massage projekt behövde jobbas med och är jag hemma så får man ju en känsla av att man behöver städa och tvätta och sådant. Som jag hellre gör i stallet. Märkligt fenomen. Men välkänt sådant av de flesta av oss hästbitna.

Jag ska skriva ihop ett brev och skicka kort till en dressyrtränare som antagligen inte vill köpa Harvey men lovade att hålla ögon och öron öppna om hon hör något. Jag har börjat få kramp i tummarna av allt hållande. 
"Det finns en person därute som är rätt för honom" försöker jag muntra upp Dottern med. Som säger med en suck, "men vad händer om den personen bor i South Dakota och inte hör talas om honom?"
Det finns inget svar på det.
Jag och dressyrtränaren hade ett intressant samtal där hennes franska brytning totalt skar sig med min svenska brytning. Vi insåg rätt snabbt att bokstavera en e-mail adress var helt lönlöst och för övrigt bör vi sköta all kommunikation via text eller e-mail. Om vi ska förstå varandra.

Hur kan man inte köpa den
finingen?????

Imorgon är det en vecka kvar till nedkomsten av 7-8 små labbklumpar, framtidens ledarhundar. Sachi har nu äntrat valross stadiet och har det jobbigt verkar det som. Valparna är helvilda och slår volter därinne. På söndag ska jag lämna av henne på Guiding Eyes for the Blind. Vi får antagligen hälsa på henne ett par dagar efter valpningen. 

Fast de ringer och talar om för oss hur det går och vad det blev. Jag hoppas på en 'black and tan'. De ser underbart häftiga ut, med sin Rottweiler färg och märkning.
Fievel, här 5 veckor.
Nu i träning.

Då får vi också BOKSTAVEN. Det roligaste av allt är att hitta på namn åt valparna. Vi som är fodervärdar får lämna förslag och sedan väljer Janet, alla valpars mormor, namn åt dem.
Noble, från förra kullen, tog
sin första selfie.         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar