måndag 13 oktober 2014

Columbus Day. Det måste betyda hopptävling?


Idag var jag hemskt nöjd med att Ponnypappan ville köra jungfruturen med vår nya transportdragare, Yukon Denali. Speciellt när det var han som släpade iväg med tjejerna
klockan kvart i fem eller liknande. Jag fortsatte sova med kudden på huvudet. 
Här är den.

Jag dök upp på tävlingen strax efter tio, väldigt trevligt. Men jag körde hem pärlan. Jajamän, mycket starkare än Tahoen. Och större. Det kändes som att landa moderskeppet i Stjärnornas Krig när jag skulle navigera med den på de slingriga små vägarna.

Gänget hejjar på
en kompis.
Det var inte så många som tävlade idag, men det var helt ok för då kom vi hem i någorlunda normal tid. Är bara vädret bra så är det ändå rätt mysigt att vara ute en dag. Vi är ju ungefär samma gäng från olika stall som dyker upp på tävlingarna så det blir väldigt trevligt när man lär känna varandra lite.
Och naturligtvis mina amerikanska ponnymamma kollegor från Crossroads. Vi ses ju inte heller så ofta, det är ju mest hämta och lämna under veckorna.

De fick hjälpa till att dela
ut rosetter.


Dessa tävlingar, ett evigt väntande. Naturligtvis tävlade Dottern allra sist idag. Hon tävlade på ponnyn V-Jay i Large Hunt Pony. Alltså bedömningen låg på ponnyn. Eller rättare sagt, på hur ryttaren får ponnyn att hoppa banorna. 
Men så vägrade kompisens ponny (i samma klass) vid ett hinder och tösen föll framåt och gjorde illa näsan. Och vips satt Dottern på Titus.
Hur var banan nu igen??
Titus.


Hon tävlade alltså mot sig själv! Komihåg det är ponnyn som blir bedömd och eventuella poäng för placering går till hästen och inte till ryttaren.
Titus var i högform idag, lite för mycket kanske, så det var tre snabba vändor och en tredjeplats för dem.


Men sedan var det dags för V-Jay. Hon slog sig själv på Titus... Undrar hur det kändes? 
Det kändes nog rätt så bra.

Aristotle. Eller som han heter till vardags, V-Jay.
Med det slutar jag. Skönt att få skryta lite så här på en måndags eftermiddag... 
Imorgon är det massageträningsdags och staketrensningsdags. Tillbaka i vardagen efter en ovanligt hästig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar