onsdag 15 oktober 2014

Jag blev påmind om en kofta idag.

Jajamän. Det var 21 år sedan jag landade i New Orleans. Sedan blev det Annapolis i Maryland, Weston i Florida och nu till slut, Brewster i New York. En himla massa tid inte spenderad i Sverige. Och ändå är det 'hemma'. Alltså Sverige.

Vi är mitt i oktober och det är så varmt! 22 grader som varmast idag. Märkligt. MillaShilling som har ägnat de senaste månaderna åt att inleda anläggandet av vinterpäls (heter det så på en häst??) var inte så nöjd med mitt beslut att rida upp för en massa backar. I relativt sakta mak, men ändå.

Hon äger en hemskt tjusig höstkofta som hon hade på sig på Halloween förra året. Då var Milla och Dottern matchande tanter.

Tidigare förra året utmanade jag en kär vän som är riktigt duktig på att sticka.
På skoj alltså. Trodde jag.
Hon ägnade en hel massa tid åt sticka koftan åt Milla. På lördagarna, då jag oftast inte kom till stallet, var det koftprovningsdags. Perfekt passform är a och o.

Detaljerna som inte riktigt kommer till sin rätt på kortet är enastående. T.ex. volangerna på benen, förlåt - ärmarna, och runt halslinningen som är stickade och perfekta.





Jag nominerade Sunny som har en höftskada och inte får gå ut att bli mitt massageprojekt. Tänkte att han behöver lite sällskap och omväxling. Han var inte alls med på att jag tog på honom bakom öronen i början men har redan nyfiket börja acceptera behandlingen. Det är suveränt roligt. 

Dottern är nu anmäld till IEAs lagtävling. Det gjorde vi online, men var tvungna att skriva ut 6 sidor med varningar om hur farlig hästsporten är och sedan fick både jag och hon skriva under att vi läst dokumentet och att vi förstår farorna som lurar. Till slut var jag tvungen att få underskrifterna bevittnade. PUHHHH. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar