fredag 3 oktober 2014

Hur svårt är det egentligen??

Jag har hört så många historier om hur hästägare byter tränare. Inga trevliga historier. Skitsnack, förolämpningar och rykten som är enkla att sprida nuförtiden flyger fram och tillbaka och detta tack vare t.ex Facebook. Från båda hållen. 

När någon säger, 'åh, den-eller-den smet ut mitt i natten', ('leaving in the middle of the night' är ett begrepp här) så är det oftast sant. Jag hade svårt att tro det först, men det händer oftare än man tror att ägarna tar sin häst och sticker när tränaren/stallägaren inte är närvarande. Tidigt på morgonen. Sent på kvällen. Eller just det, mitt i natten.

Är det för att det här är ett så hästtätt område med massor av tränare av olika kaliber? Stor konkurrens om klienterna.
Att stjäla en kund/klient är också ett vedertaget begrepp. Vadå stjäla? Om en klient inte är nöjd med servicen där den är så måste det väl vara ok att flytta? 
Vi har alla olika behov av vad vi vill ha ut av hästägandet och ridningen, och de behoven skiftar också med tiden. 

Jag finner det ofattbart. Även om man inte kan eller vill vara bästis med alla, varför bränna broar? Man vet aldrig när man springer på varandra igen eller i vilket sammanhang.

Är det lika tufft i Sverige?

PS. Naturligtvis är det inte så illa jämt. Naturligtvis inte. Jag blev bara påmind om den sortens situation idag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar