fredag 14 november 2014

Livet på Quantum of the Seas.

Livet som testpassagerare är helt ok. Allt är gratis. Det fixas fortfarande lite här och där, några väggar målas, ac'n pumpar ut iskall luft och robotbartendern i robotbaren gick bärsärkagång bland flaskorna hörde vi på ryktesvägen.
Det smöras riktigt ordentligt för oss. Det gillar jag.
Båten är fylld med media folk och resebyrå folk. Hallå eller? Ponnymamma borde ha ett mediapass. VA?? 
För då hade jag fått sväva i klotet, North Star eller låtsashoppat fallskärm i iFly, men nu blev det inget med det tyvärr. Om ändå RCCL visste vad de gick miste om i fråga om PR.

Det är videoinspelningar var man än går så vi borde vara med i åtminstone ett dussin videosnuttar.
Jag spelade ett videospel som gjorde mig åksjuk vilket aldrig har hänt förut. Jag satt i en bubbla och sköt ner flygplan ovanför Miami. Det gick inte så bra. 

Tillbaka i verkligheten kom jag hem till snö. Då var det dags igen då.




North Star. 



Den blå tavlan med de levande ögonen berörde
mig väldigt när jag läste vad konstnären ville
förmedla.
Big brother vet allt.
Praktiskt armband men lite otäckt. Nyckel, identifikation,
betalningsmedel och gud vet vad i den lilla cirkeln.

Ja här krävs precision. En av robotarna hade blivit alldeles
galen och hade svept genom skogen av flaskor.
Inte riktigt rätt säsong för Flowrider. Men
iFly som syns i bakgrunden hade varit skoj
att prova på!


Gör-det-själv-vinprovning!
Så nära himmelriket du kan komma.
Och där filmades det också.
Livet på Quantum i ett nötskal.

two70 degrees
Vilket ställe!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar