måndag 17 november 2014

Bråttom bråttom.

Tiden har rusat och jag med den. Sunny har stirrat uppfodrande på mig i flera dagar när jag har skyndat genom stallet, hela tiden på väg. Jag lovade ju honom nästan dagliga massager. Nu har det gått över en vecka sedan sist. Och inte blev det idag heller för honom.

Idag var vädret så vidrigt att det inte blev något utsläpp, alltså var MillaShilling hemma och tillgänglig. Hon är så lagomt stor att massera och väldigt tacksam att jobba med. Slappnar av direkt och gäspar stort.

Jag tycker verkligen om att arbeta med händerna på det viset. Ett lugn kommer över mig och det hettar i händerna, ibland känner jag ett svagt pirrande, som svag elektricitet, när jag hamnar på ställena som behöver behandling. Det var likadant när jag jobbade med akupunkturen. Fast gudarna ska veta att hästarna är så mycket roligare att jobba med. Inga förutfattade meningar utan de känner vad de känner utan att fundera på det eller förneka det.

Fyy, ja igår tickade klockan iväg så fort att jag glömde att hälsa på Sachi. Jag blev riktigt ledsen när jag kom på det - för sent. 
Men idag hann jag besöka henne och tjockisarna. Viola lullade direkt fram till mej där jag satt på golvet och klättrade upp i knät och somnade. Gode gud vad söta de är. 
Det verkar inte finnas ord motsvarande 'matte' och 'husse' på engelska utan man är hundens 'Mom' eller 'Dad'. Det låter knasigt och jag blir tokig på en del människor som behandlar hundarna som deras barn. Huuuuuu.
Eftersom det är som det är här, då blir jag ju mormor till tjockiskullen. Och Barbara som har Sachis mamma, Iola, är ju följdaktligen mormorsmor till V-gänget. 
Den taskiga mormorsmodren hade skvallrat för Sachi att istället för att hälsa på henne så var jag ute och glassade på kryssning. Som straff till mej bajsade alla valparna nästan samtidigt när jag kom och eftersom Sachi inte sköter sina mammaplikter riktigt så låg bajset kvar. Och de fyra sladdade runt i det innan jag hann torka upp det och SEDAN klättrade de upp i knät på mig. Mmmmysigt.

Jadå. Jag går dit imorgon. Jag vågar inte annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar