fredag 28 november 2014

Florida funderingar.

Jojo. Det går bra att se kaxig ut när bussen
till Florida går snart.

En säker gissning är att det blir dags om ett par veckor. Då får han en ny liten flicka att lära upp och en ny Ponnymamma att charma. Det blir oerhört sorgligt att vinka hejdå, men vi kommer ändå att glädjas åt hur den bästa möjliga lösningen uppenbarade sig. 
Fortsättning följer.

Två goda vänner packar nog för fullt just nu, för imorgon lastar de sina egna och sina kunders hästar och drar ner till Wellington i Florida. Där de likt 'snow birds' ska bo under vintern. 
Med tjocka mysfleecen på och en kopp hett te i handen, delar jag gärna med mig av min avundsjuka, jag vill för allt i världen inte sitta här och sura alldeles ensam. Så följ gärna Karin Persson i Welliworld...
Sju års erfarenhet har lärt mig att södra Florida helt klart är bäst på vintern.
Allvarligt talat. Det tog bara en vinter att inse den sanningen.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar