onsdag 12 november 2014

Ibland får man offra sig.

När Royal Caribbean Cruise Line behöver testpassagerare till sin nyaste flytande dröm, då är det bara att vinka hejdå till Ponnymammaplikterna, plocka ögonbrynen och packa. 
Och inte tänker jag packa något som har med smutsiga gympaskor eller fleecetröjor att göra. Nu blir det 'smart casual' och 'business casual'(???). Eeeh, var tvungen att googla det. Det gäller att gräva djupt i garderoben för att hitta sådana pinaler, men det SKA gå.

Färdigtankad och väntar på oss i hamnen.
Jodå, jag sprang väl 4 km fram och tillbaka mellan väskan och garderoben, drog fram paltor och hängde tillbaka. Många gånger. 

Jag ska på lillsemester och maken ska jobba. Mingla och nätverka. Vi tar en sväng på Atlanten och kanske kanske vågar jag mig upp i det lilla klotet som svänger ut över vattnet i en lång arm. Hoppas att de har kollat svetsarna ordentligt. 
Fast det är väl det som är vårt jobb som testpassagerare. Provdricka vinet, sväva över Atlanten, hoppas att toaletterna spolar som de ska och se till att massagebänkarna håller hög standard.

Det får man offra sig lite för i vardagslunken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar