torsdag 6 november 2014

Flickdrömmar är för flickor i alla åldrar...

Att städa är ok om det utförs med en kvast eller lövblåsare. Undanplock är att stapla bommar och flytta 10 vattendunkar från ridhusläktaren. Det närmaste att polera jag kommer är när jag skrubbade ren långbänken från fågelbajs. Fixningen inför tävlingen fortsätter. 
Men att städa hemma är ju så plågsamt. Kanske det skulle gå om jag helt enkelt kunde blåsa rent huset?

Åh, drömmen om att få äga älsklingshästen på ridskolan... Har inte vi alla drömt om det? Så att den fina fanns där endast för oss.
Idag hade jag lektion tillsammans med en kompis som har hängt med från det andra stallet. Det var hennes första lektion på SIN häst, den fina fuxen Becky som efter några omvägar till slut kunde bli hennes. Och hennes mammas. 
De två har pysslat och månat om Becky i flera år, önskat och hoppats att den här dagen skulle infinna sig.  
Omvägarna var lite snåriga men nu är Becky äntligen frisk. Och hoppade för första gången sedan de köpte henne. Mamman satt på läktaren som vilken stolt ponnymamma som helst och fotade. Säkert med tårar i ögonen.
Livet med hästar är så fantastiskt, det finns inga åldersgränser. Det är bara att köra på!

Liv och Becky.
Drama Queen är hennes tävlingsnamn. Det
passar otroligt bra.

Mycket liniment och pyssel efter första
hoppningen...
"Chestnut mare, beware." Det hade jag aldrig hört förut. Tydligen ett vedertaget uttryck här. 
Becky i ett nötskal.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar