torsdag 6 november 2014

Anmäld som bara den.

Att kratta löv är ju så dödfött. Allt blåser ju tillbaka. Förr eller senare. Jag får väl påpeka till våra tävlingsgäster på lördag att i onsdags minsann, då var det allt välkrattat framför stallet. Alla halva plastskelett slängde jag. Nog med Halloween. 
På lördag är det äntligen dags för våra tävlingar. Då kommer det hästar från ett annat stall också, vilket gör det hela mer spännande.

På hemmaplan var jag effektiv och förnyade Dotterns och Millas medlemskap i United States Equestrian Federation och i United States Hunter/ Jumper Association. Där behöver de vara medlemmar för alla större tävlingar. 
Samtidigt anmälde jag henne till en ny företeelse i USEF, nämligen USEF High School Equestrian Athlete Program. Hon behöver dokumentera 100 timmar av träning och 3 tävlingstillfällen under varje skolår. Vi är inte riktigt säkra på vad det ger henne mer än ett fint märke att sy på jackan. Jag fick en känsla av att det säkert är bra för collegeansökan (om 3 år). College, måste finnas i bakhuvudet vad hon än gör fr.o.m nu. 
Det är ju det här med ridsporten, det tas ju inte riktigt på allvar. Det här är väl ett sätt att visa att hon inte bara sitter och åker häst när hon kunde ha spelat lacrosse eller någon annan viktig sport.

Sedan fortsatte jag med Fairfield Westchester Professional Horsemen Association. Den behöver hon vara med i för poängjakten på tävlingarna. Hon var med under 2014 och    lyckades skrapa ihop nog poäng för en fjärdeplats i Children's Equitation. Inte illa. 

Vilket leder mig till den sista anmälan för ikväll. Middagen med utdelning av de enorma prisrosetterna de vinner. Nästa fredag är det dags.

Kreditkortet gick varmt och musen tog slut. Då blev det att skriva på iPaden eftersom det är så betungande att byta batterier så här sent.

2 kommentarer: