fredag 21 november 2014

Fredag eftermiddag.

Biljetterna till Taylor Swift konserten är säkrade. Det blev jag helt klart varse när jag hämtade Dottern och kompisarna från Old Salem Farm där de varit och tränat inför morgondagens tävlingar. Konserten går av stapeln i juli, och herreje vad less på Taylor jag kommer att vara då. Det skrålades rätt så bra i bilen hem.

Old Salem Farm. De fulingarna ändrade deras träningstider från klockan 7-7.45 på morgonen (med tävlingsstart klockan 8.00) till klockan 5.30-6.30. Rent vansinne. Speciellt när tävlingarna fortfarande börjar klockan 8. Så istället kan man åka dit på fredagskvällen och träna på tävlingshindren. Och där var de. Dottern hade hoppat Fancy Feet, så att han uppför sig för Lilltjejen. 
Varför jag trodde att de skulle vara klara den tiden hon gav mig är en gåta, undrade jag medan jag väntade på henne.

Så här olika blev våra (min och Dotterns) eftermiddag idag.


Hem efter skolhämtning och fort ställa sig och steka pannkakor för Sonen med kompis. Fortfarande i stallkläder. Mössa med spån på. Klassiskt. Efter en hel dag med ridhjälm och/eller mössa på sig är håret inte bara platt, och det är ok, men både platt och statiskt - där går gränsen. Så mössan, komplett med spån och allt fick hänga med en stund.


Dottern med kompis poserar urstolt framför ett av hindren de hoppade. Som hunterryttare hoppar man ju inte speciellt högt, där är det ju form och fason som spelar roll. Men här har de ridit två hästar som används som 'jumpers', alltså för banhoppning, och då kryper höjden upp. Den här banan låg på omkring metern plus lite och det var personbästa för dem båda.

Gissa vad jag hellre hade gjort? Jag är ju Ponnymamma, inte Pannkaksmamma.

3 kommentarer:

  1. Kan bara tala om att min dotter hade gjort allt för att få vara med din dotter på Taylor Swift��hon är nog hennes största fans i Sverige och skulle göra allt för att få gå på hennes konserter�� vet inte om jag törs tala om för henne detta��

    SvaraRadera
  2. Roligt att ni fick biljetterna,

    SvaraRadera
  3. Det roliga är att alla mammorna också ska med på konsert! Inte helt uppskattat av tonårstjejerna....

    SvaraRadera