torsdag 25 september 2014

Crossroads Equestrian. Hem kära hem.



Varje dag, ett flertal gånger, svänger jag in på den här vackra uppfarten till Crossroads. Själva stallet och ridhuset ligger bakom träden, längst bort där vägen svänger.





Alltid hungriga.
                                                                                                       På Crossroads bor för närvarande 44 hästar, en get, en högljudd åsna, en enorm kanin och en miniponny. Jag har en känsla av att minin, Peaches, inte var inräknad i de 44. Ägaren Jan bor också där med sin familj och fem hundar. Fem hundar med otroligt dåligt minne, det spelar ingen roll hur många gånger om dagen jag parkerar där, jag blir alltid utskälld med en passion som inte är av denna världen.
Av dessa 44 är 28 privatägda hästar. Ett flertal av dem bor ute året om. 
Stallet i sig är byggt på ett intressant vis. Tre stallängor och ridhuset ligger parallellt med varandra, ihopkopplade i mitten. Det fungerar bra och ger stallet en känsla av att vara mindre.

                                       




Bästa utsiktsplatsen!

Här finns stora gräshagar och en mängd mindre paddockar. Bilden tog jag högst upp i backen, när jag kom tillbaka från en vända i skogen. Det ligger hagar på båda sidorna om vägen. Oh dessa backar! Allt är byggt på kullar i det här området.
Längst nere till vänster skymtar ridhuset bakom några träd. På andra sidan av träden skymtar den större ridbanan där vi hoppar.

Lektionerna är oftast privata eller i en mindre grupp. Lektionsverksamheten jag växte upp med, 6-8 hästar i en grupp, existerar inte. Inte här iallafall.
'Alla' stallen är stängda på måndagarna. Traditionellt får hästarna och tränarna ledigt då. Vilket passar bra då det ofta har varit tävlingar under helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar