torsdag 1 januari 2015

Då kör vi!

Gott Nytt År allihopa!

Jag checkade ut helt idag, på den första dagen av 2015.
Har ledigt och slappar. Jag har en känsla av att så snart året drar igång så är det färdigslappat. Inga fler pyjamasdagar på horisonten.

Däremot hoppas jag på shortsdagar i februari. Florida lockar med ett Harvey-besök och ett skrivprojekt jag hoppas stort på.
En klok vän sa till mig att om man uttalar även osäkra planer och förhoppningar så finns det en stor chans att de faktiskt går i lås. Så jag ska sluta vara blygsam och istället hänga ut allt vad jag har. Det kan ju bara bli 'nej' i slutänden. 
Universum lyssnar. Hoppas jag.

Sedan fortsätter IEA-tävlingarna om ett par veckor. Vi har två tävlingar kvar och vi hoppas naturligtvis på att lagen ska gå vidare. Vi har fyra tjejer som bara behöver ett par poäng till för att kvalificera sig individuellt till första final omgången. Det blir spännande!

Jans mål för Dottern och Kenzie är i år att ta sig till Marshall and Sterlings Children's Jumper final som går på sensommaren. Då är hindren 1.06 meter. En bra bit högre än vad hon är van vid från Hunt Seat Equitation. Men det är inga problem.

Det är bara att tuta och köra. Och imorgon klättrar jag ur pyjamasen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar