söndag 4 januari 2015

Väderfixerad. Och tacksam.


En inte direkt hästrelaterad bild, förutom att vägen leder fram till Crossroads förstås. 





Igår.



Precis samma ställe fast i juni.

Ja. Jag är väder- och årstidsfixerad just nu. Det kan inte hjälpas. Men jag är tacksam för att isen inte har slagit till. Ännu. Det går fortfarande att ge sig ut i skogen. Jag lät Paddy sätta "snö-sulor" på Milla, så det kommer definitivt inte att komma några större mängder snö i år... 
Jag ber så mycket om ursäkt till att skidåkarfanatiker.

Milla, min pärla, bockade och hoppade runt inne i ridhuset idag. Typiskt vintertjafs från hennes sida. Jag försöker att låtsas att det inte kan ha att göra med att hon känner sig stel och kanske har lite ont innan hon är helt uppvärmd. Vi som rider henne är närmast roade av det, men jag tänker på lilltösen som kommer och tar sina lektioner på henne. Då får hon inte bråka så. Jan får kanske be Dottern eller någon rida Milla innan lektionen så hon är uppvärmd och galopperad.

Imorgon bitti kommer de välsignade gula bussarna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar