lördag 17 januari 2015

Snacksaliga och inbundna hästar.

Kenzie bara babblar. Hon är lite nervös. Cohiba är avundsjuk på Red. Rainbeau är också väldigt pratsjuk. Och till min stora glädje så tycker Sunny om mig. Han som är mitt massageobjekt.

Det berättade Bernadette för mig, helt apropå, häromdagen. Hon kan kommunicera med hästarna. Iallafall de hästarna som är villiga, för tydligen är det så med hästarna som med oss människor, ibland kanske man inte riktigt känner för att dela med sig. 

Bernadette ber Fonzie om tillåtelse att
känna av hans energi.

Gamla Fonzie var lite öm på korsryggen
den här dagen.
Bernadette berättade att hon 'hör' dem i bilder, i deras energi - hon får en känsla av vad de vill ha kommunicerat eller i ord, ungefär som en tanke som dyker upp hos henne. 
Fonzie hade inte mycket att ge i fråga om klara besked, han var iallafall mycket irriterad och inte riktigt sig själv. Men gubben är gammal, närmare trettio år, och då börjar nog kylan kännas av i de gamla benen. 
Efter att hon hade frågat honom om lov att känna av hans energi så varnade hon mig. Hon sa att när hon jobbar med energi så går energin in genom henne och hennes kropp gör sig av med den genom att hon rapar. Just det. Rapar. 
Hmmm ok, tänkte jag, men jag är öppen för allt. Inget är omöjligt i min värld. Mycket riktigt, när hon började känna längs med hans rygg rad så satte det igång. Ett konstant rapande. Märkligt. Men intressant.  

Jag vet att många tycker att det bara är bluff och båg det här. Nog håller jag med om att det finns sådana som skor sig på andra människors övertygelse och fejkar en sådan gåva. Jag däremot har svårt att tänka mig att det INTE är möjligt. Vi använder så liten del av vår hjärnkapacitet i vårt liv, så jag ser det som helt naturligt att några av oss har begåvats med möjligheten att komma in på en annan frekvens. En frekvens där det existerar mer än vad som är synligt och hörbart för den stora massan.   

Jag tycker att det låter spännande att kunna kommunicera utan ord med andra varelser, men Bernadette berättade att det kan vara fruktansvärt jobbigt om man låter andras energi ta fäste i sig. Det krävs övning för det som med allt annat.

Nu väntar jag på att hon tar sig ett snack med min PITA (pain-in-the-ass) märr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar