fredag 5 december 2014

TGIF? Inte riktigt säker på det.

Jag väckte Dottern klockan tjugo över sex med ett käckt, "det här är det längsta du får sova den här helgen". Det var nära att jag fick en rak höger. Om hon hade orkat lyfta armen alltså.

Ja, så blir helgen. Två IEA-tävlingar. Hela lördag och hela söndag. Vi bör vara på värdklubben halv sju imorgon för att kolla in framridningen av hästarna de ska rida. Och det efter en och en halv timme i bilen.
Väderleksrapporten undviker jag med en stark övertygelse. Men jag vet med säkerhet att det blir att frysa i dagarna två.
Sedan har vi med oss valda delar av laget hem för övernattning och sedan iväg alldeles för tidigt på söndag igen.
Den här Ponnymamman är värd en guldstjärna i Ponnymammaboken.

Igår och idag har ungarna 'halv dag'. vilket betyder att de släpps ut tio över tio. VA?! Skolstyrelsen behöver nog ta om basmatematikkursen tror jag. 
Hur dumt som helst tycker de flesta mammorna i skoldistriktet som får värdefull barnfri tid minskad med drastiska mått.

Jag och Dottern drar till stallet och kör dagskiftet där. 
Igår fick Harvey sina resedokument underskrivna och ett expertutlåtande om att han är för fet. Hade ingen aning om det. Alls.

Jag kom igång med lite, och då menar jag lite, julpyntning igår. Men först kokade jag ihop fyra liter glögg. Det borde räcka hoppas jag. Karin och jag gjorde en rejäl provsmakning igårkväll och den blev godkänd.

Bilden illustrerar inte riktigt sanningen för jag använde inte Glögg koncentratet igår. Men det får bli den praktiska lösningen om jag behöver mera glögg innan jul.















Popcornstunnan anlände igår. Varje jul får vi popcorn från en av Makens samarbetsfirmor (är det ens ett ord?). Ostpopcornen nere i högra hörnet är favoriterna.














Lyckan var stor när jag för några år sedan hittade en likadan stjärna som vi alltid hade hemma. Från IKEA kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar