tisdag 17 februari 2015

Träning för en. Jogg för en annan. Tävling imorgon!

Jag har alltid tyckt att Florida har de vackraste solupp - och solnedgångarna. Och tur är ju det, eftersom jag definitivt får uppleva soluppgångarna i utkanten av Everglades varje dag på väg till Wellington. Det är avlämning klockan 7.

Måndagarna är ju egentligen ledig dag för hästarna och tränarna, men eftersom vi är här så kort tid tyckte Wendy att Dottern skulle få rida Venice iallafall. 
Ja, Venice. Hon är ett 7-årigt kraftpaket som bara vill jobba. I Dotterns ögon är hon en mindre version av Kenzie som hon har börjat rida och tävla hemma. Perfekt matchning! 

Venice är Perrys ponny. Perry är Wendys partner och verkar sköta om det praktiska i stallet. Han avgudar sin ponny som han hoppas ska gå till Pony Finals med en tjej som rider henne i vanliga fall.
Wendy och Perry har sin bas i Aiken, South Carolina. Aiken är en annan stor hästdestination här på östkusten. Han är en härlig "southern gentleman" som kallar mig "mam" och alltid öppnar dörrar, drar fram stolar och gör mig alldeles vilse. 

Tidigare idag red Dottern och två andra över till den enorma tävlingsplatsen för träning på plats. Tävlingarna börjar imorgon så idag är många ridbanor öppna för träning. Per text blev jag informerad om att de skulle rida i Ring 11. Efter mycket snurrande letade jag mig fram dit. Då kom nästa text.
"Hoppsan det var visst Ring 7", (på andra sidan området) "kom fort, vi börjar snart!" Tack för den! Men jag hann.


Det jag såg var uppmuntrande inför klasserna imorgon och torsdag. Det blir enormt spännande!

Min kompis Karin Persson ska rida "lilla rundan" av en CDI (säger man så?) med början imorgon, så vi kollade in den mycket spännande joggen. 
Flätning, ryktning i olika omgångar, hovoljning, skoputsning och tröjbyte följdes av 15 sekunders joggande. 
Jahapp.

Men Curtan Cortison gick igenom, så imorgon ska vi se om de lyckas kvalificera sig för fortsättningen.

Och minsann hann vi ner till stranden igår eftermiddag. Det var lite blåsigt och törs jag nämna det, småkyligt i vinden.... Gudagott iallafall med sand mellan tårna och salta vindar som immade igen mina glasögon helt. 

För övrigt har jag inte sett några alligatorer, vilket är ett måste för en komplett Florida vistelse.
Rätt ska vara rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar