lördag 4 juli 2015

När sommaren levererar.

Nu har jag lite mindre tid för mitt ponnymammaskap. Och det till min stora glädje! Jag har äntligen fått tummen ur, rätt inspiration och stjärnor som ställde sig i rätt konstellation så att jag fick igång mitt akupunktur praktiserande. Att bygga en patientbas kommer att ta en stund förstås, men att få sticka de första nålarna i min första patient igår kändes förträffligt. Minst sagt. Det är en obeskrivlig känsla att känna energin i mina händer och i nålarna igen.
Stället jag jobbar på är jättemysigt och jag har träffat en hel del härliga människor och hundar som kommer och går där. I ett stort rum står en massagebänk där cold laser behandlingarna tar plats samtidigt som fötter blir avgiftade i ioniserande fotbad och folk kommer in för en pratstund. Full fart mest hela tiden.

Idag är det fjärde juli. 
Vi firar amerikas födelsedag. Barbeque och fyrverkerier står oftast på schemat. Vi är i stugan i Catskills, med hästar och hundar, och här har det regnat hela dagen. Nu klarnade det upp och vädret är perfekt för fyrverkerierna inne i Margaretville. Så för oss blev det lasagn, ridning och fyrverkerier. Eller blir, raketerna kommer inte förrän det är mörkt.

Här stannar vi till nästa lördag. Milla fick följa med och eftersom Harvey numera är Florida-bo fick vi hitta en ny kompanjon till henne. Jan var snäll och lät oss låna Sailor. Hon har ingen nytta av honom på ridlägret för han passar inte för nybörjarna. Det enda problemet är att han inte har gått på gräs alls så vi får ta det lugnt med betandet. 
Milla som har varit svår att para ihop med andra hästar har trots allt accepterat CJ hemma i stallet, men är helt kär i Sailor. De måste ha haft givande konversationer i transporten på väg hit igår.
Jag försökte släppa ut Milla ensam eftersom han inte får gå och beta så länge, men han blev alldeles knasig inne i boxen. Jaha, in med Milla igen och när vi var färdiga med elstaketet lät jag Sailor gå ut. Milla som är som en hund fick gå lös och beta tyckte jag, inte helt säker på hur de två skulle reagera på varandra.
Glöm det, sa Milla, och tog sats och tänkte hoppa IN i hagen där Sailor betade. 
Då var det ju bara att ge upp och låta dem gå tillsammans. Inga problem alls. De går där sida vid sida, hur lyckliga som helst. Inne i stallet står de nos mot nos med gallret emellan dem.









Äsch,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar