torsdag 18 juni 2015

Om att ta en paus.

Det är torsdag före midsommar, vilket egentligen inte spelar någon roll här i USA. Amerikanarna blickar istället mot fjärde juli som en anledning att få dra fram grillarna och korka upp det bubbliga.
Vi brukade fira midsommar när ungarna var små då vi var med i svenska skolan, men det är inget som sitter i ryggraden på någon av oss. Man kan också ta tåget in till Battery Park på Manhattan där Svenska Handelskammaren (tror jag att det är) arrangerar midsommarfest. Dit for jag förra året med några kompisar. Det är väldigt mysigt eftersom parken ligger längst ute på Manhattan, så dragspelsmusik och knätofsar gör picknicken, med en vy av Frihetsgudinnan i solnedgång, ännu härligare.

Midsommarstång och skyskrapor.


I år däremot tar jag en paus. Om en stund åker jag till Kripalu. Ett yoga center mitt i vackra Berkshires mountains i Massachusetts. Nu är jag ju ingen hängiven yogi direkt även om jag har gjort mina turer till olika yogaklasser genom åren. Men det kändes som det här blir ett bra ställe att vara på när jag trycker på pausknappen några dagar.

ooommmmmm......

Ha det gott, ni som äter sill och skuttar runt stången imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar