måndag 15 juni 2015

Om att röja och öppna upp för nya upplevelser.

Cleansing. Så rätt och modernt. Avgifta sig. Naturligtvis gå ner i vikt. Få jämn och fin hy. Klar i tänket. Vinsterna är många.
Men vad krävs det då? Vad för sorts sorglig soppa ska förtäras? Utan salt. Vegetarisk och helst med alger och sånt som flyter omkring. Nej det låter inte kul.

Man kan också rensa i allt skräp man har samlat på sig. 
Då slipper man soppan. Och grönkålsjuicen. Som antagligen till råga på allt, bör drickas rumstempererad. 
Jag fick en mycket bättre ide. Istället började jag gräva i bokhyllan där jag har en rätt stor samling med fackböcker om Kinesisk medicin. En del har jag inte ens läst. En massa kunskap som bara sitter där helt i onödan. Då är svaret e-bay.

Jag la upp 3 böcker och gissade ihop priser som förhoppningsvis gör dem attraktiva. Den fjärde boken, en riktig tegelsten, handlar om puls diagnostik. Alla sjuhundrasextio sidorna. Gode gud om jag faktiskt hade läst bokeländet....då alltså. Men det har jag inte. Och har jag inte rört den på sju år så händer det nog inte nu heller. Jag kommer ihåg att den var dyr, närmare tvåhundra dollar, så jag tänkte dra till med nittio så där. 
Men då fick jag för mig att kolla priserna på Amazon.
Jag trodde inte mina ögon!

Hoppåhej. Jag la upp min guldklimp till bok på auktion för sexhundra dollar som utropspris. Ja vi får väl se. Tillgång och efterfrågan.

MillaShilling ska flytta ut. Hon och en kompis, troligtvis den nypensionerade CJ, får bo tillsammans i en hage tills det blir för kallt. Det blir bra för henne. Jag hoppas att hon inte är mörkrädd bara. 

Tro vad ni vill men universum levererade. Igen. Det gäller tydligen att bara fråga. Envist. 
Av en händelse hittade jag The Art of Healing i Patterson. De verkade ha väntat på mig, för allt kändes så absolut rätt. Där ska jag börja jobba så smått. Det är dags att vässa nålarna!
Mera qi till folket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar