torsdag 26 mars 2015

Palt och vin i dåtid. Fast inte ihop. Hästakupunktur i nutid.

Efter en vecka i Sverige fylld av släktingar, vänner, kanelbullar, vin och palt är jag tillbaka i Brewster. En sådan härlig paus från vardagen! 
Vädret var naturligtvis åt skogen, förutom en dag då storasyster och jag tog oss in till Göteborg. På min önskelista stod nämligen en vin lunch. Det är få saker som känns så dekadenta som att dricka vin till lunch. 
Då fick det ju bli så.
Den här fantastiska skapelsen, tillverkad av stärkta skjortor (!!)
stod i entren till Dorsia, en restaurang och hotell där
mera lunch vin intogs. Ett makalöst ställe!!!

Jag kom hem rätt så sent igår kväll så jag hade tänkt stanna hemma och greja idag. Alltså slappa och möjligtvis tvätta kläder eller något som inte tar för mycket energi i anspråk. 
Men då fick jag veta att Dr Schoen skulle komma till stallet idag. Han var där igår och behandlade Milla så jag vill gärna prata med honom om min tjuriga märr.
Dr Schoen är en veterinär som har gjort sig känd inom den alternativa veterinär medicinen. Han är en eftersökt kiropraktiker, akupunktör, homeopat och örtmedicinare. 
Enormt bra bok. Den största delen handlar
om hästar och hundar, men även den hågade papegoj-
akupunktören får sin nyfikenhet stillad.

Han är alltid fullbokad så det är hopplöst att få en tid hos honom, men Jan har tre stående tider inbokade, de gånger han är i området. Han kommer i mars, juni och november.
Idag kom han och gjorde återbesök hos Rugger. Fina gamla Rugger sjunger på sista versen. Åldern har tagit ut sin rätt och hans njurar hänger inte riktigt med.
Dr Schoen går igenom Ruggers akupunktur
punkter och konstaterar att han inte
är lika reaktiv som igår och att hans ben
inte är lika svullna. 
Usch och fy för att behöva ta de sorgliga, men nödvändiga besluten. :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar