onsdag 29 april 2015

Cirkusen drar västerut.

Två hästar och vår hästskötare, Bernado, tjuvstartade helgen redan idag. Han körde iväg de två som ska tävla redan imorgon så att de får sova på plats. 

Det här är Ninas första stora bortatävling. Hon fick ledigt tre dagar från skolan och jag antar att Ponnypappan skrev ett meddelande till skolan som framhöll kulturellt utbyte och sportslig utbildning eller dylikt för att den ledigheten ska ses med blida ögon.

Imorgon lastar jag och Nina Kenzie och Mimi och kör dit dem. Det är inte så långt, cirka 13 mil, på bra vägar ser det ut som, enligt mapquest. Där lämnar jag Nina, transporten och hästarna för jag måste hinna hem innan Ben kliver av bussen. Nina får njuta av tre föräldrafria dagar. Alltså fritt från sina egna föräldrar. Andras föräldrar slipper hon inte.Jag ansluter mig på lördag morgon.

Kan det bli bättre? Tävla två hästar, bo på hotell och hänga med kompisarna. Bara hon inte glömmer fysikplugget inför storskrivningen nästa vecka....

Allt som allt kör vi dit åtta hästar. Och enorma mängder packning.


Sexton hinkar. Åtta krubbor. Bara en sådan
 sak.
Tävlingen går i New Jersey, som kallas
the garden state. Så heter också tävlingen.
Det ska bli intressant att se den delen av
NJ som förtjänar det smeknamnet.
I vanliga fall ser jag ett industrialiserat och
väldigt tråkigt NJ när vi åker till flygplatsen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar