måndag 6 april 2015

Påskdagen. Godis, hästar och The Office.

Påskdagen, en kylig sådan, blev en familjedag i stallet följt av ett The Office maraton, organiserat av Nina. Steve Carrell är bäst helt enkelt. En härligare egotrippad sociopat får man leta efter. Det är ett sådan serie man kan se många gånger och uppskatta samma skämt, eller så upptäcker man en helt ny detalj som är fantastisk och scenen blir som ny igen.

Påskdagen (om man nu firar påsk) är en viktig dag här. Många går till kyrkan och har släktmiddagar. Hela Brewster var väldigt tyst och stilla och kan ni tänka er - det var affärer som faktiskt var stängda!!! Det är stort.
Jag och Nina var oense om varför påskdagen var stor, långfredagen var vi överens om, så jag googlade det. Wikipedia hade, som vanligt, svaret. Nina hade rätt. :-(
Sedan försökte jag förklara Kristi Himmelfärdsdag för henne, vilket medförde mera googlande..... 
Jag är ju inte direkt på topp när det gäller "min" religion. Men det är OK, ungarna fick påskägg, de svenska stora, och jag hjälpte dem att äta godiset. Allt är som det ska.

I stallet fick Ben och Justin för sig att de skulle ut och rida i skogen. Jaha. Ben har inte ridit sedan i somras och Milla har lite ideer för sig nu. Men naturligtvis var hon en ängel med Ben på ryggen. 

Grabbarna är på väg. Jag höll tummarna hårt och
hoppades att alla fyra skulle komma tillbaka samtidigt.

Det är skoj när han kommer och ber om att få rida. Eller rättare sagt, talar om för mig att han ska rida. Han tog lektioner i några år men inte på de två sista åren så han är inte helt i form. 


Jan frågade Rick varför han inte tog en av quarterhorses och red med dem. För sent. Men när killarna kom tillbaka så tog vi en av quarterhorses, Red, och Milla och tog en liten tur upp för backen och i skogen. Milla suckade djupt när hon släpades ut igen. 

Rick och Red. Vi får nog göra något åt
den sorgliga ridhjälmssituationen...


Sedan var det soffhäng med Office-gänget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar