fredag 3 april 2015

Däckad.

Igår slog förkylningen till. Jag som aldrig blir sjuk. Antagligen överlever jag det här också men är så vansinnigt trött.

Mitt Mimiprojekt fick ta en paus idag eftersom jag inte lämnar sängen i onödan. 
Igår promenerade hon in i transporten.
Jag däremot gjorde det största felet någonsin. Slutade inte när det gick som bäst. Tanken är ju att gå in och ut ut en transport, med vila inne i transporten, inte är något speciellt. Det handlar ju bara om att gå fram och tillbaka.
Men icke då.
Samtidigt såg jag, för sent, att hon var trött. 
Tvärnit med två hovar på rampen. Då var det bara att låtsas att det var precis vad jag ville. Stoppa henne i tid innan hon stannade.
Duktiga envisa ponnymärr!
Hon lär mig.

Ikväll börjar passover. Vi åker ner till svägerskan för en traditionsenlig seder. Det ska jag nog klara av. 

Den nya bilen och transporten. Äntligen framtöad.
Mimi var inte speciellt imponerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar