söndag 23 augusti 2015

Ja, hur gick det då?

Jag förstår ju att ni har suttit med andan i halsen och väntat på resultatet från Pony Finals. Ledsen att ni har fått vänta. 
Dagen när hoppklassen, vilken var den sista och avgörande klassen, gick var det en högtidsdag för mig av helt andra orsaker. 
ROB THOMAS konserten. Halleluja.
Här får ni en länk till den allra första RT sången jag föll för. Den rösten.....

Rob Thomas och Carlos Santana - Smooth

Nina och jag på Beacon Theatre i NYC.
Vi väntar på att konserten ska börja.

Just det. Pony Finals. Så var det. Jag blir alltid susig i huvudet när det är fråga om Rob Thomas. 

Annie och Fancy låg på 88:e plats efter de två första klasserna. Inte så optimistiskt läge direkt. Detta av 120 startande ponnyer. 
Hoppningen gick till så att de började bakifrån och jobbade sig framåt i resultatlistan. På så vis hade de en vinnare så snart ekipaget med högsta poäng hade hoppat.
Men tro på sjutton om inte Annie red en mästerlig runda och fick så höga poäng att hon klättrade spikrakt upp i resultatlistan! 
Det var SÅ spännande att Nina och jag
var klistrade vid direktsändningen på tåget
mot NYC och KONSERTEN. När vi väl
mött våra kompisar bad vi om ursäkt för det var
bara ett par ekipage kvar och Annie låg så
bra till! Vi var tvungna att se hur det gick.
Det slutade med att hon och Fancy blev 15:e totalt och 6:a i hoppningen! Från 88:e plats....
Så till min stora förvåning och glädje kom Fancy tillbaka till oss för ännu ett år med Annie!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar